La moment nu sunt sondaje deschise!

» Arhiva Sondaje Online
Ştiri
S-a dat start Concursului raional “Cea mai salubră şi mai amenajată localitate”, 2019
Publicat: Miercuri, 13 martie 2019 de Serviciul Administraţie Publică

S-a dat start Concursului raional

“Cea mai salubră şi mai amenajată localitate”, 2019

 La prima ședință a Consiliului raional a fost aprobat Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului Cea mai salubră și amenajată localitate 2019în cadrul Campaniei de primăvară de salubrizare și amenjare a localităților. Această activitate are o semnificație deosebită pentru locuitorii din raion și în continuare publicăm condițiile desfășurării concursului.

 

REGULAMENTUL

de desfăşurare a Concursului raional

“Cea mai salubră şi mai amenajată localitate”, 2019

 

I. Dispoziţii generale

1. Concursul se va desfășura în perioada 18 martie -26 aprilie 2049 și are drept scop dezvoltarea tradiţiilor naţionale de amenajare şi întreţinere exemplară a localităţilor, susţinerea activităţilor practice de protecţie a mediului.

II. Organizarea şi desfăşurarea Concursului

2. Se recomandă autorităţilor administraţiei publice de nivelul întâi să organizeze participarea  colectivelor întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor şi populaţiei la Concurs, precum şi pregătirea localităţii respective pentru Concurs, să mediatizeze pe larg în presă activităţile în cauză.

3.În cadrul concursului vor fi evaluate toate localitățile referitor la  rezultatele obținute  în realizarea activităţilor de amenajare prin:

-conservarea şi extinderea spaţiilor verzi;

-amenajarea teritoriului, în conformitate cu planurile de urbanism şi de dezvoltare a teritoriului, de care trebuie să dispună în mod obligatoriu localitatea;

-curăţarea fântânilor şi izvoarelor, modernizarea sistemelor de aprovizionare cu apă potabilă şi canalizare;

-amenajarea poligoanelor sau locurilor speciale pentru depozitarea deşeurilor menajere;

-amenajarea intrărilor în unităţile administrativ-teritoriale;

-implementarea bunelor practici de întreţinere în stare salubră a localităţilor.

4.Condiţiile concursului la etapa raională şi criteriile de evaluare vor fi conforme criteriilor şi indicilor de evaluare, conform anexei la prezentul Regulament.

 

III. Totalizarea rezultatelor Concursului şi premierea învingătorilor

5. Membrii Comisiei vor examina situaţia cu deplasare în teritoriu în perioada 15-26.04.2019.

6.Grupul de lucru va prezenta rezultatele evaluării până la data de 3 mai a anului curent.

7.Comisia raională totalizează rezultatele Concursului şi înaintează Preşedintelui raionului lista localităţilor care urmează a fi desemnate învingătoare în Concursul raional.

8.Învingătorii Concursului vor fi menționați cu cadouri de preț în valoare de:

locul I - 12000 lei;

locul II -  6 000 lei;

locul III - 3000 lei.

9.În funcţie de succesele obţinute la  amenajarea şi salubrizarea localităţilor la anumite capitole (crearea şi amenajarea grădinilor publice, parcurilor, scuarelor, cu asigurarea reuşitei de înrădăcinare a arborilor şi arbuştilor plantaţi în mărime de cel puţin 75%, amenajarea fântânilor, izvoarelor, intrărilor în localităţi, implementarea unor noi proiecte etc.), Comisia raională pentru organizarea şi desfăşurarea Concursului poate lua decizia de a acorda conducătorilor autorităţilor administraţiei publice locale, altor organizaţii  diplome, mențiuni, etc.

 

 

Criteriile şi indicii de evaluare a localităţilor

pentru Concursul raional “Cea mai  salubră şi mai amenajată localitate”, 2019

                   Criteriul                                                                        punctaj     

           

  1. Aspectul general al localităţii:

- aspectul estetic al edificiilor, obiectelor

   publice și amenajarea terenurilor adiacente                                       0 -10

- starea şi aspectul estetic al străzilor centrale;                                        0 -10

- amenajarea intrărilor în localitate;                                                       0 -10

 

- starea şi amenajarea surselor de aprovizionare cu apă,

   inclusiv a fântânilor şi izvoarelor;                                                      0 – 10

 

2.Salubrizarea localităţilor:

- starea generală de salubrizare a localităţii (gunoiști stihiinice, materiale de construcție, excremente de animale, ciocleji) ;                                     0 – 10

- colectarea şi evacuarea organizată a deşeurilor, contractele

  încheiate cu populaţia;                                                                          0 -10

  • crearea serviciilor de gospodărie comunală;                                         0 -10
  •  existenţa şi starea  gunoiștilor coordonate                                          0 -10

 

3.Spaţiile verzi şi bazinele acvatice din intravilan:

- starea estetică a spaţiilor verzi, extinderea şi renovarea lor,                 0-10

- procentul de înrădăcinare a arborilor plantaţi în perioada

  septembrie-octombrie 2018;                                                                0 -10

  1. Spații verzi și bazinele acvatice din extravilan                                   0 -10

- salubrizarea și amenajarea zonei de protecție 100 m

 

5.Amenajarea cimitirelor în anul curent                                               0-10

                                   

         DEVIZUL DE CHELTUIELI

 

Nr.crt

Denumirea cheltuielilor

Unități

Costul

lei

Suma

lei

1.

Menționarea învingătorilor cu cadouri de preț

I loc – 12 000 lei

II loc – 6 000 lei

III loc – 3000 lei

 

 

 

21000

2.

Diplome

14

15

210

3.

Rame

14

35

490

4.

Cadouri de mică valoare

6

600

3600

5.

Suvenire usturătoare

5

150

750

 

Total

 

 

26050

 

 

Comisia de evaluare

Președinte al comisiei:

Urzică Iurie – președinte al raionului Rîșcani,

Membrii comisiei:

Zamurdac Galina – vicepreședinte al raionului;

Chetraru Marta – șef, Administrația Publică;

Frumosu Vitalie – inspector principal al Centrului de Sănătate Publică Bălți, sector Rîșcani;

Țurcanu Iurie – inspector principal, Inspecţia pentru Protecția Mediului;

Cecan Dumitru – inspector principal, Inspecţia pentru Protecția Mediului;

Tcaci Andrei – Consilier raional;

Salagor Lilian – Consilier raional;

Opalco Lilia – redactor - șef, Eveniment actual;

Borș Atena – specialist principal, Serviciul Relații Funciare și Cadastru;

Tăbîrță Aculina – șef, Direcția finanțe.

Alte înregistrări
Publicat: Joi, 06 iunie 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Circa trei mii de hectare de culturi agricole din raionul Rîșcani au fost afectate de ploi torențiale și grindină. Pagubele se ridică la zeci de milioane de lei. În zilele de 18-19-20 mai anul curent pe teritoriul raionului au căzut ploi torențiale cu grindină, care au făcut ravagii în mai multe localități. Vremea instabilă se menține deja trei săptămâni, pe parcursul cărora suprafețele culturilor agricole, plantațiile multianuale de fructe au fost inundate, spălate, înnămolite și bătute de grindină. Citeşte mai mult...
Publicat: Joi, 06 iunie 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Sunt pe ultima sută de metri lucrările de pregătire a taberei de odihnă «Vulturaș» pentru organizarea odihnei și activitatea de întremare a sănătății în vara anului curent. Au fost realizate lucrări de reparație a căsuțelor, a blocului alimentar și sunt în desfășurare activitățile de amenajare a teritoriului. Direcția Învățământ, Tineret și Sport a completat deja listele angajaților care vor activa în acest sezon estival. Citeşte mai mult...
Publicat: Sâmbătă, 01 iunie 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Elevii cu cele mai înalte rezultate: olimpici la disciplinele școlare, campioni la competițiile sportive, învingători ai concursurilor în diverse domenii ale artei și profesorii lor au fost premiați astăzi la Rîșcani de autoritățile publice raionale. Aceste premii sunt oferite de mai mulți ani, scopul activității fiind stimularea și valorificarea potențialului elevilor și profesorilor cu performanțe la nivel de raion, susținerea și motivarea acestora pentru creșterea profesională. Citeşte mai mult...
Publicat: Vineri, 31 mai 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Stimați cetățeni ai raionului, Cu ocazia Zilei Internaționale a Copiilor venim cu un mesaj de felicitare pentru toți copiii, dorindu-le o copilărie fericită, noroc și sănătate, să fie mereu în paza Domnului și în grija și dragostea părinților. Copilăria este cea mai frumoasă perioadă a vieţii, iar copiii-cel mai mare dar pe care îl primim.În fiecare zi trebuie să ne reamintim cât de importantă este educaţia pentru viitorul unui copil şi să acţionăm pentru a le asigura un viitor mai bun. Copiii sunt un dar şi o binecuvântare de la Dumnezeu pentru familie şi societate şi trebuie să-i preţuim şi să-i educăm. Această frumoasă sărbătoare vine să ne reamintească nouă, maturilor, de responsabilitatea pe care o avem faţă de copii, căci creşterea lor trebuie realizată cu multă iubire şi grijă părintească. Citeşte mai mult...
Publicat: Joi, 30 mai 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Un vântuleț de primăvară șoptește o melodie de adio, care se pierde prin desișul verde. Clipele se scurg ireversibil din clepsidra aurie a timpului și iată-ne ajunși la finalul anului de studii 2018-2019, care sper că a fost unul rodnic. Este momentul în care profesorii, elevii și părinții lor trăiesc sentimente de împlinire și de mândrie pentru cele realizate și se bucură că au muncit mult pe parcursul anului de studii și acum culeg roade bogate. Clopoțelul ce se aude azi în fiecare școală, sună cu bucurie pentru elevi, cu împlinire pentru profesori și cu puțină tristețe pentru absolvenții, care lasă în spate băncile școlii și pășesc cu încredere în viitor. În acest an, absolvenții din raion vor începe călătoria spre o viață matură și toate cunoștințele dobândite în sălile școlii, cu timpul se vor transforma în trăsături profesionale. În viitor, fără îndoială, Vă așteaptă noi descoperiri, succese semnificative și bucuria celor mai serioase rezultate. Spunând “Adio anilor de studii”, nu se știe pe ce mal al vieții Veți ancora, însă un lucru este cert: în inimile Voastre va rămâne lăcașul sfânt al amintirilor, al cunoștințelor trainice și al chipurilor profesorilor dragi. Citeşte mai mult...
Publicat: Marţi, 28 mai 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Primăvara a căpătat culori mai intense , forme mai conturate și sunete mai melodioase recent în preajma Casei de cultură Mihăileni. Costume naționale încununau armonios chipuri de fete și băieți, tineri și bătrâni veniți să se bucure împreună pentru zestrea neamului. Cântecul popular răsuna peste văile Mihăilenilor îmbiiind sătenii și oaspeții să trăiască emoții înălțătoare de mândrie pentru specificul autohton materializat în arta alesului covorului.Zeci de meşteri populari din raionul Rîşcani, Edineț, Dondușeni, Ocnița, Drochia și Glodeni s-au întâlnit la a V-a ediţie a Festivalului Covorului și al Portului Moldovenesc. Evenimentul s-a desfăşurat, conform tradiției, în satul Mihăileni. Citeşte mai mult...
Publicat: Vineri, 24 mai 2019 de Serviciul Administraţie Publică
La 23 mai 2019 a avut loc şedinţa lărgită a Consiliului tripartit pe lângă Direcția Ocuparea Forței de Muncă raionul Rîșcani(DOFM) în scopul examinării Planului de acțiuni al DOFM pentru 2018 și trim.I al anului 2019 și prezentării obiectivelor de activitate ale instituţiei pentru anul 2019 stabilite de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă. Citeşte mai mult...
Publicat: Vineri, 24 mai 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Astăzi, în incinta Consiliului raional Rîșcani a avut loc ședința de totalizare a concursului raional ,, Cea mai salubră și amenajată localitate”, care s-a desfășurat în perioada 18 martie -26 aprilie 2019 și a avut drept scop dezvoltarea tradiţiilor naţionale de amenajare şi întreţinere exemplară a localităţilor, susţinerea activităţilor practice de protecţie a mediului. Citeşte mai mult...
Publicat: Joi, 23 mai 2019 de Serviciul Administraţie Publică
Recent a avut loc ședința grupului de lucru responsabil de monitorizarea procesului de organizare și desfășurare a acțiunilor consacrate Zilei Copilului. Citeşte mai mult...
Publicat: Joi, 23 mai 2019 de Serviciul Administraţie Publică
În cadrul ședinței Comisiei raionale pentru protecția copilui aflat în dificultate au fost examinate aspecte privind încetarea plasamentului din Casa de copii de tip familie, revocarea tutelei, plasamentul planificat a copiilor in Centru Renaștere, plasamentul anificat a copiilor în Serviciul Asistența Parentală Profesionistă. Citeşte mai mult...

Rezultate 11 - 20 din 425
» Toate înregistrările
Sus


 

 

-------------------------------------------
ONG-uri Raionale

-------------------------------------------

 

 

 

 

http://calm.md/img/nopicsmall_ro.png

Direcția Raională Învățământ, Tineret și Sport Rîșcani

 

    

https://declaratii.ani.md/searchDeclarations/index

 

                                                              http://actelocale.gov.md/ral/search?apl=19321

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rîșcani în imagini
Studioul artistic „Aisedora”, conducator Ana Galagan Centrul de plasament pentru persoane varstnice ”Alinare” din or.Costesti Matura de gradul III - s. Hiliuti Vizitarea stadionului raional Riscani

© 2016 Consiliul raional Rîșcani, Republica Moldova.
str. Independenţei 38, or. Rîșcani, MD-5600, Republica Moldova
Tel/Fax.: (256) 22058;
Web: www.riscani.md, mail: inforiscanimd@gmail.com

Linia verde anticorupție: (+373)7992411

Total vizitatori: 2433
Vizitatori ieri: 646
Vizitatori azi: 620
Online: 6